.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار ویژه کیهان

نسخه جيبي تقي زاده و دفاع از تحريم ملت ايران (خبر ويژه)

برخي عناصر ضدانقلاب خارج نشين و رسانه هاي آنان در دشمني با حقوق ملت ايران گوي سبقت از آمريكا و اسرائيل ربوده اند. سايت روز نت يكي از اين محافل است كه با جمع آوري شماري از عناصر ضدانقلاب نوكرمآب، به زبان فارسي از منطق آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران دفاع مي كند.
اين سايت در مطلبي به قلم سعيد- ق از اعضاي متواري گروهك ادوار تحكيم به دفاع از تحريم غرب عليه ايران به بهانه برنامه هسته اي پرداخت. او در ادبياتي قابل تامل و مشابه ادبيات راديو اسرائيل و صداي آمريكا مي نويسد: بحران هسته اي ايران، جهان را گرفتار بحراني كرده كه لاينحل مي نمايد... اكنون آشكار است كه برنامه هسته اي ايران چيزي جز دستيابي به انرژي هسته اي را دنبال مي كند. ايران دنبال چماق و سلاح هسته اي است. برنامه هسته اي ايران عميقا مشكوك است. آيا موثر نبودن تحريم براي انصراف ايران از برنامه هسته اي بدين معناست كه جامعه جهاني بايد از تحريم صرف نظر كند؟ رها كردن ايران و عدم تحريم آن، سرمشق نامناسبي براي ديگر كشورها خواهد بود.
وي با تاكيد بر همراهي بر پروژه فشار خارجي اضافه كرد: همواره گفته شده كه جنبش سبز براي پيروزي نيازمند آن است كه وارد فاز اعتصابات شود تا بتواند با فلج كردن كشور، دولت را به زير بكشد. شايد در صورت فعال بودن جنبش سبز، تحريم هاي اقتصادي فلج كننده مي توانند در تسريع پيروزي جنبش نقش مهمي ايفا كنند.
روز نت در عين حال اذعان كرد: جمهوري اسلامي با توجه به تجربه ها و هدف غايي اش از برنامه هسته اي، هراسي از تحريم ها به دل راه نخواهد داد. ايران در شرايط كنوني باور دارد كه ايالات متحده به دليل درگير بودن در عراق و افغانستان و درگيري با تروريسم اسلامي]![ در ديگر مناطق خاورميانه، توانايي درگير شدن در جنگي ديگر را ندارد. در ماجراي گروگان گرفتن ]![ سربازان انگليسي، ايران كوشيد تحمل نيروهاي ائتلاف را محك بزند. برخورد دولت هاي غربي تا به حال ايران را مجاب نكرده كه غرب توانايي برخورد با ايران را دارد. اگر قرار است برنامه هسته اي ايران با توسل به تهديد متوقف شود بايد به گونه اي به مسئولان ايراني نشان داد كه دولت هاي غربي آمادگي برخورد از نوع ديگري را نيز دارند.
نويسنده در پايان همان چيزي را به اربابان آمريكايي توصيه كرد كه از سوي مقامات آمريكايي -در زمينه استثنا كردن حوزه اينترنت و رسانه از تحريم ها و حمايت از عناصر ضدانقلاب- درباره آن تصميم گيري شده است؛ «اگر پرسيده شود مهمترين كمكي كه در وضعيت كنوني دولت هاي غربي مي توانند به خود و ما كنند چيست مي توان بر يك نكته انگشت نهاد. و آن تامين زيرساخت ها و امكانات سخت افزاري براي تاسيس و تامين مالي شبكه هاي راديو وتلويزيوني فارسي زبان، در اختيار قراردادن امكانات دور زدن سانسور اينترنتي و تامين مالي برنامه هاي افشاي نقض حقوق بشر و آموزش هاي پايه درباره دموكراسي و حقوق بشر به مردم ايران است. اين هم به سود ما و هم سود دولت هاي غربي است.»
در اوايل قرن اخير فراماسونر وابسته اي مانند تقي زاده ضمن امضاي قرارداد واگذاري نفت ايران به انگليسي ها خواستار فرنگي شدن از نوك پا تا فرق سر بود. او بعدها در برابر انتقادها گفته بود «المامور معذور». ظاهرا پس از نواخته شدن كوس رسوايي روشنفكري نوكرمآب، با نسخه هاي معاصر سرسپرده تري- البته در قطع جيبي- مواجه هستيم كه در روز روشن خصومت ها و عنادهاي دشمنان پيشرفت ملت ايران را توجيه مي كنند.




زور الكي نزنيد كارمان تمام است (خبر ويژه)

يك عضو تيم گرداننده روزنامه هاي زنجيره اي و همكار گروهك نهضت آزادي ورود اصلاح طلبان در رقابت هاي آتي انتخاباتي را بلاموضوع اعلام كرد.
عليرضا رجايي با اشاره به حوادث پس از انتخابات گفت: اقدامات صورت گرفته براي حذف اين جريان است و سقف انتظار حضور جريان اصلاح طلب در قدرت، وجود يك اقليت خنثي و ضعيف در دستگاههاي رسمي است.
وي به ايلنا گفت: ورود اصلاح طلبان به رقابت هاي انتخاباتي آتي بلاموضوع است. اين گونه حضور فقط در حدي خواهد بود كه تنور انتخابات را گرم كنند و فضا مانند سال 76 و 78 كه اين جناح توانست اكثريت آرا را كسب كند نخواهد بود. اصلاح طلبان نبايد چندان به دنبال حضور در نهادهاي رسمي باشند بلكه بايد عمدتا در قالب نهادهاي مدني فعاليت كنند.
وي درباره استراتژي آينده گفت: اصلاح طلبان بايد منتظر فرصت هايي براي حضور در جامعه باشند.
پيش از اين خاتمي در جلسات درون گروهي با انتقاد از افراط گري كساني نظير موسوي تصريح كرده بود كه اين تندروي ها هم سرمايه اجتماعي اصلاح طلبان را به باد داد و هم حاكميت را بدگمان كرد به نحوي كه بعد از اين با ما مانند قبل معامله نخواهد شد.




صادرات فناوري به ايران ممنوع به استثناي ادوات جنگ نرم! (خبر ويژه)

در حالي كه رژيم استكباري آمريكا طي 30سال گذشته همواره بر تحريم هاي اقتصادي و به ويژه تحريم صدور فناوري به ايران تاكيد كرده، روزنامه نيويورك تايمز از قول يك مقام عالي رتبه آمريكايي فاش كرد: دولت آمريكا از شركت هايي كه خدمات اينترنتي همچون چت آن لاين، ارسال عكس و تبادل پيام آن لاين را در اختيار كاربران ايراني قرار مي دهند، حمايت مي كند.
به نوشته نيويورك تايمز «دولت اوباما، شركت ها و موسسات اينترنتي نظير مايكروسافت، گوگل، فيس بوك و تويتر را كه ارتباط آشوبگران را با منابع اطلاعاتي غرب و همچنين ارتباط آنها را با يكديگر در كشور ايران، تسهيل مي كند از قانون تحريم هاي يكجانبه آمريكا مستثني خواهد كرد.»
مقام آمريكايي به روزنامه نيويورك تايمز گفت: وزارت خزانه داري آمريكا درصدد صدور يك مجوز كلي براي شركت هايي است كه نرم افزارهاي دسترسي به اينترنت را در اختيار كاربران ايراني قرار مي دهند.
وزارت امور خارجه آمريكا و برخي ديگر از كمپاني هاي اين كشور پس از وقايع روي داده متعاقب انتخابات ايران، از كنگره آمريكا خواستند كه شركت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت به كاربران ايراني را از ليست تحريم هاي ايران مستثني كنند.
اقدام وزارت خزانه داري در صدور مجوز براي فعاليت و صادرات محصولات اين گونه شركت هاي اينترنتي به ايران، ناشي از عدم مخالفت كنگره با اين درخواست مي باشد.
در دسامبر(آذرماه) گذشته ميلادي وزارت امور خارجه آمريكا طي درخواستي از كنگره از قانونگذاران آمريكايي خواسته بود با لغو بخشي از تحريم ها عليه ايران امكان دانلود و دسترسي به بازار مجاني نرم افزارهاي اينترنتي آمريكا از جمله مايكروسافت و گوگل را در اين كشور فراهم كنند.
در اين درخواست كه به صورت نامه اي به كنگره تقديم شده، آمده بود كه دسترسي به شبكه هايي مانند فيس بوك و تويتر ايران در جهت منافع ملي آمريكا است. گفتني است رژيم هاي استكباري غربي و دولت هاي مرتجع منطقه به ويژه طي دهه اخير دهها ميليارد دلار براي جنگ نرم و رخنه در صفوف متحد ملت ايران هزينه كرده اند.




بايد به كمك هاي خارجي افتخار كنيم (خبر ويژه)

ضرب المثل معروفي مي گويد «خر همان خر است، فقط پالانش عوض شده است». حالا حكايت خصومت قدرت هاي غربي با ملت ايران به واسطه تحريم هاي اقتصادي است. يك عضو گروهك تروريستي منافقين كه بعدها به خاطر رسوايي هاي سازمان مدعي جدايي از آن شد، نبوغ! به خرج داده و از دولت هاي زورگوي غربي مي خواهد به تحريم و فشار اقتصادي ادامه دهند اما بهانه و توجيه آن را از برنامه هسته اي به حقوق بشر عوض كنند.
حسين باقرزاده در سايت ايران امروز مي نويسد: برخي فعالان سياسي ايران بر آثار تحريم هاي اقتصادي در زندگي روزمره مردم و به خصوص قشرهاي تهي دست انگشت گذاشته اند و با آن مخالفت مي كنند. واقعيت اين است كه جنبش سبز در مصافي بسيار نابرابر با رژيم خشن ايران درگير شده است. نهادهاي بين المللي ]قدرت هاي غربي[ نمي توانند مستقيماً به اين جنبش مدد برسانند. هرگونه كمكي از خارج مورد بهره برداري تبليغاتي رژيم قرار مي گيرد و دريافت كنندگان آن در معرض بيشترين خطر سقوط قرار خواهند گرفت. فرهنگ سياسي حاكم برايران به دلايل تاريخي و عصبيت بيگانه ستيزي به شدت در برابر كمك خارجي حساس است و اين حساسيت مي تواند زمينه سركوب دريافت كنندگان را فراهم كند ولي جامعه جهاني مي تواند اگر مستقيماً نمي تواند جنبش را تقويت كند، دست كم حاكميت را تضعيف نمايد و تعادل قدرت موجود را برهم بزند. در اين راستا كسي كمكي دريافت نكرده كه به وابستگي به خارج متهم شود.
اين منافق خارج نشين همچنين نوشت: واقعيت اين است كه ما به كمك خارجي و جهاني نياز داريم. بايد از هر امكاني براي اعمال فشار بر حاكميت بهره گرفت، به خصوص كمك نظام هاي دموكراتيك و مدافع دموكراسي و حقوق بشر، تحريم در دستور كار است. مواردي از تحريم سالهاست عليه جمهوري اسلامي به كار رفته و ممكن است در آينده نزديك تشديد شود. اين تحريم ها اما نه به لحاظ انگيزه و نه به لحاظ كيفيت با آنچه مي تواند به مخالفان كمك برساند همخواني ندارد. انگيزه تحريم ها، فعاليت هسته اي ايران است. فعاليت هسته اي رژيم در عين مخاطره آميز بودن، به دلايل مختلف مورد حمايت بخش وسيعي از جامعه ايران قرار گرفته است. رژيم جمهوري اسلامي موفق شده است كه فعاليت هسته اي خود را به عنوان يك مسئله ملي در جامعه جا بيندازد و حمايت آنان را كسب كند. جامعه جهاني اگر مايل است به مخالفان در ايران مدد برساند بايد كه هم ملاك هاي خود را براي اعمال تحريم عليه ايران تغيير دهد و هم كيفيت اين تحريم را متناسب با آن ملاك ها برگزيند. تحريم به دليل فعاليت هسته اي ايران بازتاب مثبت چنداني در داخل ايران ندارد. ولي اگر تحريم به دليل نقض حقوق بشر صورت بگيرد استقبال از آن به مراتب صورت ديگري خواهد يافت.
درحالي كه نوع تحريم ها، ملت ايران را هدف قرار مي دهند اين مهره ضدانقلاب به تبعيت از توجيهات هيئت حاكمه آمريكا و ادعاي وضع تحريم هاي هوشمند عليه حاكميت، به توجيه تحريم ها پرداخت و از آن دفاع كرد. وي همچنين نوشت: اعمال تحريم ها قطعي است و صرف مخالفت با آن به نتيجه اي نمي رسد. به جاي آن بايد كوشيد سياست تحريمي غرب، حقوق بشري شود.




مدير شبكه ضد انقلاب تحت تعقيب اينترپل قرار گرفت (خبر ويژه)

پليس بين الملل براساس حكم قضايي يك دادگاه در شيراز، مدير شبكه تلويزيوني ضد انقلابي «كانال يك» را به اتهام فعاليت هاي تروريستي و خرابكارانه تحت تعقيب قرار داد.
به گزارش «پارسينه» شهرام همايون مدير شبكه مذكور به واسطه سايت رسمي اينترپل تحت تعقيب قرار گرفته و مشخصات و عكس وي در اين سايت به عنوان فرد تحت تعقيب منتشر شده است.
نامبرده در شبكه تلويزيوني خود به فعاليت هاي خرابكارانه و تروريستي، حمله به ماموران پليس، ديوار نويسي و ... تحريك مي كرد و حكم دادگاه شيراز مبناي پيگرد وي از سوي اينترپل شده است.
در اقدامي مشابه مديران ماهواره يوتلست فرانسه پخش شبكه «كانال يك» را قطع كردند.




دست به سينه در برابر مافيا و هفت تيركش ها (خبر ويژه)

بازداشت مغرضانه و بدون سند حميد معصومي نژاد خبرنگار پرسابقه ايراني توسط رژيم مافيايي ايتاليا، بهانه اي براي سنجش صداقت سازمان هاي جهاني مدعي حمايت از حقوق خبرنگاران و همچنين عناصر مطبوعاتي زنجيره اي و ضدانقلاب شد.
محافل ياد شده كه غالباً در خدمت جنگ رواني و تبليغاتي غرب عليه ايران قرار دارند، به هنگام برخورد قضايي در ايران با تخلفات عناصر فعال در روزنامه هاي زنجيره اي، به طور هماهنگ به دفاع از عناصر ياد شده و تخطئه جمهوري اسلامي مي پرداختند و حال آن كه مطبوعات ياد شده يا برخي همكاران آن تخلفات آشكاري را مرتكب شده و قوانين كشور را زير پا نهاده بودند. اما اكنون محافلي نظير سازمان خبرنگاران بدون مرز، ديده بان حقوق بشر و همكاران رسانه هاي بيگانه درباره بازداشت معصومي نژاد كه سوابق كاملاً روشن خبرنگاري و حرفه اي دارد، سكوت كرده اند. و اين در حالي است كه آنچه مقامات ايتاليايي ادعا مي كنند اين است كه خبرنگار ايراني متهم به قاچاق اسلحه است چون ارتباط رسانه اي خوبي داشته است! آنها مدعي هستند معصومي نژاد در قاچاق اسلحه دست داشته و براي سنديت بخشيدن به ادعاي خود چند قبضه كلت و چند عدد فشنگ را به نمايش گذاشته اند!! آن هم در كشوري كه كشور مافياها و هفت تيركشي- از خيابان تا هيئت حاكمه سياسي- محسوب مي شود.
گفتني است رسانه هاي ضد انقلاب كه توسط عناصر زنجيره اي فراري اداره مي شوند، در اغلب گزارش هاي خود به جاي جانبداري از يك هموطن مظلوم خود جانب رژيم مافيايي ايتاليا را گرفته و پشت سر برلوسكوني ايستاده اند.
در يكي از اين نمايش هاي سياه، آرش حسن نيا كه پس از يك دهه همكاري با روزنامه هاي زنجيره اي به راديو فردا پيوست، گزارشي تهيه كرده با عنوان «پرونده خبرنگار صداوسيما در ايتاليا مطبوعاتي نيست». وي پس از همكاري با روزنامه هاي عصر آزادگان، آفتاب، ياس نو، شرق و كارگزاران به روزنامه افراطي اعتمادملي پيوسته بود اما به خاطر افراط گري هايش از روزنامه كروبي اخراج شد.
نامبرده در گزارش خود براي راديو فردا، سراغ رضا معيني در سازمان خبرنگاران بدون مرز رفت. معيني در گفت وگو با حسن نيا با نگاه مثبت و اعتماد آميز به پليس ايتاليا گفت: قرار است پليس ايتاليا به ما ابلاغ كند كه دستگيري خبرنگار ايراني هيچ ربطي به مسئله آزادي بيان و فعاليت حرفه اي اين خبرنگار نداشته و به شكل كلي اين پرونده يك پرونده مطبوعاتي نيست.
معيني اضافه كرد: عملاً پرونده افرادي از اين دست ربطي به آزادي بيان و تبليغات براي مطبوعات ندارد، بنابر اساسنامه سازمان خبرنگاران بدون مرز، ما حق دخالت نداريم.
اين ادعا در حالي است كه سازمان مذكور در قبال پرونده هاي ضدامنيتي و جاسوسي برخي عناصر فعال در مطبوعات زنجيره اي كه در محاكم ايران تشكيل مي شود، مامور به موضع گيري و جوسازي است. سازمان ياد شده از سوي آمريكايي ها تامين مالي مي شود.
شايان ذكر است آخرين گزارش حميد معصومي نژاد به حضور و اظهارات سيلويو برلوس كوني در فلسطين اشغالي اختصاص داشت. نخست وزير مافيايي ايتاليا در اين سفر ضمن خوش خدمتي به صهيونيست ها خواستار برخورد با ايران شده بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.